۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

دو سر سوز

گرسنگی که فشار می آوَرَد، می پری از رستوران پاکستانی دم دست، یه ظرف آلمینیومیِ پُر و پیمون پلو مرغ میگیری به هشت درهم. (به فارسی نرخ روز میشه سه و پونصد – به انگلیسی با لهجۀ آمریکایی میشه دو دلار ناقابل / یکی به من بگه الان یه پرس پلو مرغ تو یه کافۀ بین راهی مثلاً طرفای دلیجان یا آباده چنده ؟ میخوام مضنه دستم بیاد . یکی هم بیاد بهم بگه مضنه با همین "ض" درسته یا با یه "ز"ی دیگه اس؟ بعد اینا مشکل کوچیکامه ، لطفاً یه تیم مجرب شامل دختران مجرد و پسران با موهای مجعد هم بیاد مشکل بزرگامو حل کنه !!!). ... بعد در حالی که با هر قاشق پلو مرغ پاکستانی سه تا لیوان آب میخوری به این فکر میکنی که این مادر به خطا ها از کجا فلفل مجانی میارن که اینجور با دست و دلبازی تو غذاشون می ریزن؟ ... ولی خُب به هر حال گرسنه ای و تا جایی که میتونی در برابر سوزش زبان و دهان و گلو و مری و معده مقاومت کنی می خوری.
طبیعتاً یک چند ساعتی بعد به حالت هَروَله (حالتی بین راه رفتن و دویدن، چون از شدت فشار نمی توانی تا رسیدن به دستشویی آمرانه راه بروی و در عین حال از شدت اسهال نمی توانی بدوی !) خودت را به موال می رسانی و بعد، همان شدت و حدت سوختن در هنگام ورود غذا را، تا شعاع سه چهار سانتی متری خروجی نیز احساس می کنی !. و آن وقت در می مانی که آن موقع گرسنگی چه گهی باید میخوردی که اکنون ندانی چه گهی باید بخوری ؟!؟... می شد بیست درهم بدهی مک دونالد که البته نتیجه اش مشابه بود، منتها بدون سوزش! و البته زمان واکنش هم کوتاه تر. (من معمولاً پس از صرف محصولات مک دونالد همانجا در دستشویی خودشان رسیدش را تحویل می دهم و فقط مابه تفاوت را می پردازم !!!). می شد چل درهم بدهی و در یک رستوران متوسط مآب، پیتزایی، پاستایی یا هرچی بزنی تَنگ شکم. نتیجه معمولاً پنجاه پنجاهه ضمن اینکه باید زمان بیشتری رو هم صرف کنی و خُب اگه زمان داشته باشی می ری مث بچه آدم خونه غذاتو می خوری اینقدم خودتو عذاب نمیدی .
خلاصه اینو میخوام بگم که تو یه موقعیتایی فقط به خاطر صرفه جویی در هزینه و زمان دو سر سوز می شوی! البته طبق قوانین فیزیک، حرارت از جسمی به جسم دیگر منتقل می شود و من الان بخشی از حرارت مربوطه را به فاضلاب دبی منتقل کرده ام، بخشی از آن را مشغول انتقال به صندلی می باشم هنوز، و البته درصدی را به وبلاگم اختصاص داده ام که خیلی سرد و بی روح و بی بو نباشد !!! .
الهی سر بسوزد، ته بسوزد، دل نسوزد ... .

۳ نظر:

  1. قکر کنم مظنه باشه از ظن ...

    میشه هم از خونه یه نون پنیری چیزی درست کنی به این روز نیفتی ...

    پاسخحذف
  2. agha in ghazaye hendi vaghan paslarzash az khode zelzele badtare .

    پاسخحذف
  3. مظنه اگر هم درست باشد كه هست، اما اينجا بدرد نمي خورد، چون ”دو سر سوز” نيست. در اين متن بايد نوشت: ”مزنح”!!.

    پاسخحذف